Kategorie
Přihlášení
Uživatelé online
Nejnovější hlášky
Nejnovější příspěvky
TOP 10 Space Invaders
8810
naparcipiskapa
7680
Edu
7360
Finer5950
7330
RIPPERSVK
6100
mati
5970
Lemra
5630
Markuus
5080
Marthy
4800
joocker
4460
urbancikpetr
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Re: omg? Chleba,rohlíky v lednic...
omg... přešlápni si a ještě jednou se zkus zamyslet, co jsem myslela těmi sedmi lety...
Re: omg? Chleba,rohlíky v lednic...
7 let
sedm LET
SEDM!
Re: co má aktuální plat společné...
tak ať jede stopem .)
co má aktuální plat společného s...
co má aktuální plat společného s budoucí prací?
Re: Tyhle "všemocné adminy" bohu...
to už nezakecáš .)
Re: Není humus jako humus, ovšem to
to je jen nejběžnější transkripce, ne? už jsem viděla i hommus, hommos, tak předpokládám, že je to origoš arabské a píše to vlastně jak kdo chce .) ale chudák bé, když očividně nezná ani nepřenesený význam slova humus
Re: Find a bug
to ja taky a nic takovyho jsme se neucili, proto se ptam, jestli je ti sto, coz byla samozrejme nadsazka a skryta otazka znela: kdy to bylo?
Re: A dokonce chlapec sbírá céčk...
Mně se zas vytvořej mokrý mlíčný fleky přes půl trika. Ovšem na cizí estetična kašlu, hlavně mně to bez podprdy není příjemný. Jako chvilku po dlouhém dni nebo na noc (to mi chybí, musím teď podprdovat i v noci a navíc ji plnit množstvím savého materiálu), to je jiná, ale ven bych nešla dál než na půl hoďky do krámu.
Re: Pychu se sice v RotR kucí sk...
Tak ony ty příklady jsou nějak zabalený, např. "Kolik barvy Franta spotřebuje na natření válcové stříšky, pod kterou ukládá zahradní nářadí? Natře stříšku a zadní stěnu. Vstup do přístřešku natírat nebude. Stříška je dlouhá 2,5 m a vysoká 1 m. Spotřeba barvy je 0,26 kg/m^2."
Re: Pychu se sice v RotR kucí sk...
Přesně o to se snažím, ale mají to děcka tak zafixované, že se s tím nechtějí loučit. Navíc nemusí přemýšlet, z čeho je daný útvar poskládaný, prostě si vytáhnou ze šuplíčku vzorec. No a pak se diví, že si pletou obsah a obvod .( pro učitelky je to tak totiž jednodušší, nestráví tolik času vysvětlováním a můžou jet dál, ale imho kdyby to pořádně vysvětlily, ušetřily by si práci později, navíc by tomu děcka aspoň trochu rozuměla a tudíž by je to mohlo i bavit, ale koho by asi tak mohlo bavit bezmyšlenkovité aplikování nazpaměť naučených vzorců? Pak tam do obsahu zapomene dát ^2 nebo ho naopak nacpe do délky a vůbec v tom nevidí problém - neověří si to ani pomocí jednotek, protože nevidí, že obsah je vlastně délka × délka, čili metr × metr, tj. m^2. V deváté třídě se toto ode mě dozví jako novinku, která naprosto mění pohled na matematiku - tyjo ony to nejsou random informace vybrané, aby co nejvíc prudily, ony spolu naprosto nečekaně souvisí. Aplikace v hodině fyziky: "Jak se počítá rychlost?" "Vzorečkem." O.o "Jakým?" "Nevím." "Hmmm. Tak jakou má rychlost jednotku?" "Kilometr za hodinu." "No dobrá, pak si řekneme něco o základních jednotkách. Takže: kilometr je jednotka čeho?" "No délky." (Tváří se, jako bych byla buď úplně blbá nebo že očekává chyták.) "Výborně! Hodina?" "Čas?" (Ano, opravdu se zeptá.) "Co se stane, když vydělím kilometry hodinami?" "To nejde, ne?" "Pravda, ale zkus si to zapsat." "km/h." "Supr, teď místo km, což je jednotka, napiš veličinu, čili délku. V našem případě se jí říká dráha, značíme jak?" "s." "Tak to napiš. s lomeno čím? Když jsme km nahradili s, tak h nahradíme...?" "t." "Áno. A vzorec je na světě. Nečekaně to funguje i obráceně, ze vzorce odvodíš jednotku a nemusíš si pamatovat milion složitých vzorců, poskládáš si je z těch několika základních, které už znáš." *mind blown* u deváťáka chystajícího se na gympl trochu smutné