Detail hlášky #73888
<Jarda> Zdar, přijdeš na trénink?
<Pavel> Jo, proč bych nešel?
<Jarda> Martin předpokládám taky, když máme o víkendu dva zápasy...
<Pavel> Jo, tak s Martinem to bude krapet horší.
<Pavel> Vzhledem k tomu, jak mu dneska v práci bylo blbě tak tenhle víkend určitě nebude...
<Jarda> Zrovna teď, když je potřeba víc, než kdy jindy? Určitě se nemůže nějak přemoct, přejít to?
<Pavel> Dneska z práce nechal řídit manželku.
<Pavel> Celou cestu domů!
<Pavel> Podotýkám, že jeli JEHO 1.9 TDI Octavií!
<Pavel> Chceš snad další důkaz toho, že je mu opravdu blbě?
Informace o hlášce
Datum přidání: | 13. 7. 2017 |
---|---|
Kategorie: | Hlášky |
Autor: | JackSwigert (19 hlášek) |
Hlasování: | despy, ErrorJoe, kudli, baffiak, Apophis, Cejda, DanBlack, Altair, Witek, makr009, mrMys 11 pro a CarpeNoctem, Flad, Stickman, While, zgrossl, Wlk, arxarios, mike2406, xificurk, SkyHaven, BMJackal, piol, rotten77, nasty, xkox, tristaver, Sobosss, Hammer, Brambor, naituf, insaina, oprs, Komaar, scarlaxx, Ejmin, pavelnop, belisek, ScH0ll_kIll3r, killercat, Zelvi, matrix17, Coolak, Maty991 33 proti |
V oblíbených: | Žádný uživatel |
Oblíbenost: | 14,57 % |
Stav: | Má záporné skóre |
Diskuze
"Pane řidiči, vy jste požil?"
"Škyt...trošku... škyt... pivečka, pa...škyt, panáčky..."
"A to vás nemůže odvézt manželka?"
"Pane poli...škyt... policajt, já jsem...škyt... ožralý, ale nejsem...škyt... blázen!"
http://www.conopljanews.net/zabava/auto_recnik_30.jpg
I když já mám o couvání co říkat, já do garáže zásadně zajížděl po čumáku a pak jsem couval prostě tak, jak byl nechanej volant, nejjednodušší. A ono je zajíždění po čumáku logické i z toho důvodu, že se pak líp z pátejch dveří vyndavá nákup, pač ne, fakt nemám (resp. neměl jsem) takovou tu "americkou" garáž, kdy je garáž součástí domu a dá se z ní přímo do domu projít ;-)
Jsem toho názoru, že po čumáku zajíždí buďto řidiči, kteří jsou neschopní nebo líný, ale těm pak tu sraženou prdel apod. přeji. Prostě, kde to jde, zaparkuji po zadku, pak nemám problém vyjet z místa, aniž bych neviděl do stran. Naopak je to nemožné a vždy ohrožuji ostatní řidiče a jiné účastníky provozu. Nehledě na to, že zákon udává mít povinnost "pomocnou sílu" jestli se nepletu...
Zákon o provozu na pozemních komunikacích 361/2000 Sb. > ČÁST PRVNÍ > HLAVA II > Díl 3 > Oddíl 1 > § 24
§ 24 Otáčení a couvání
(2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
(3) Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
(4) Řidič nesmí otáčet a couvat
a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,
b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti,
c) na přechodu pro chodce,
d) na přejezdu pro cyklisty,
e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,
f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti,
g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.
Prostě jak jsem psal, kdo neumí za okolností, které to umožňují, zacouvat po zadku, aby pak mohl bezpečně vyjet a neohrozil ani sebe a ani jiné účastníky provozu, by neměl vůbec mít řidičák.
Ad Carpe: To je taky fakt. S tím se nedá jinak než souhlasit :-D
bylo proti zákonu?
On vycouvával, on neměl žádnou "pomocnou sílu" a pokutu dostala ona zřejmě za to, že "mu tam vlezla". Tak jak je to s tím zákonem? ;-) Že by tu pokutu dotyčná dostala proto, že v autě seděl PRIMÁTOR? ;-)
To, že moje garáž byla tam, kde se dá potkat tak akorát jinej garážník, protože to byla taková slepá ulička vytvořená zřejmě jen proto, aby tam ty garáže mohly bejt, takže koho bych tam při couvání nabral asi tak?, to je druhá věc ;-)
1. Kde nemá, co dělat, pokud tam není přechod apod.
2. Když už tam tedy musí být, má dávat pozor a být při všech smyslech, žádný telefon, focení apod.
... primátor couval a přejel ji nohu.
1. Řidič musí při couvání dávat veliký pozor, aby neměl překážku v místě, kudy bude vyjíždět.
2. Bohužel tak musí předvídat i kdyby tam byl účastník provozu, který tam nemá, co dělat.
Můj názor?
Pokud je někdo někde, kde nemá, co dělat, musí VŠECHNY své problémy a následky, které z toho vyplývají, nést sám a ne nikdo jiný, kdo dělá, co dělat má.
Tedy pokud já pojedu na rychlostní silnici, kde budou po obou krajích svodidla a bude dostatečně zřejmé, že tam prostě chodci NEMAJÍ, co dělat, je nesmyslné trestat za případnou srážku s chodcem mě jakožto řidiče. Samozřejmě, pokud pojedu dle předpisů a udělám vše proto, abych nehodě předešel. Ovšem ono z 90 km/hod se během pár vteřin 0 km/hod udělat nedá... A velmi mě toto na dopravních zákonech štve. Za vše může řidič, i za to, co z principu nemůže být jeho chyba. Ovšem zákon na to má pěknou větu typu "přizpůsobit svou jízdu situaci" Ovšem když jedu na přehledném úseku 90km/hod a je to povoleno a najednou se z ničeho nic někde objeví dítě... Co s tím že? Já nic neporušil, dítě resp. jeho rodiče jo, ale přesto z toho budu mít já dost veliké problémy, nechápu.
http://brno.idnes.cz/primator-onderka-prejel-nohu-svatebcance-f1k-/brno-zpravy.aspx?c=A120428_161857_brno-zpravy_kvi
http://www.denik.cz/jihomoravsky-kraj/primator-onderka-zranil-na-dominikanskem-namesti-zenu-prejel-ji-nohu-20120428.html
a dalo by se toho vygooglit víc. A pokud tedy on měl mít "pomocnou sílu" a neměl a pokutu dostala ona, tak zřejmě proto, jak tam píšou - že sama řekla, že nehodu zavinila.
A "přizpůsobit jízdu situaci" - to mi připomnělo autoškolu, když jsme jeli přes vesnici a tam si to na kole šněroval dědek, že mu byla silnice malá.
Tak instruktor na to "tak když se dostanete do takovéhle situace, v žádném případě nepředjíždějte. Ten ji má jak vidle, to vidíte, zákonem schválnosti vám spadne pod auto a vina bude na vaší straně minimálně jako spoluvina, i když je dědek ožralej - policajti vám řeknou, že jste měl předvídat a máte problém. Radši se za ním táhněte dvacítkou, dokud sám někam neuhne."
PS: Předvídání budoucnosti patří do okultních věd.
Předpokládám, že i výklad vyhlášky to chápe tak, že řidič má předpokládat okolnosti, které se stávají běžně a ne (úplně) všechny možné.
Zažil jsem tohle:
Jdu po chodníku s nákupem. Najednou z rohového baráku v naší ulici vystřelí tak tříleté dítě "našich nepřizpůsobivých" a bere to jako že prrr směrem ke mně silnice nesilnice. Já se zastavím, čumím, co se kurva... kolemjdoucí baba říká "to je vaše?", tak já na to "no dovolte, vypadám na to? Já jen jdu okolo a koukám jak vejr"
Naštěstí vzápětí vyletěla z baráku cigaňa, odchytila si dítě a začla ho za patřičné lamentace, jak oni to uměj, pleskat, co se do něj vešlo.
Samozřejmě uprostřed silnice.
Já jen zíral. Ale když si pak dítě za patřičných nadávek, které slyšela celá ulice, odtáhla domů, řekl jsem si, že tady už se asi policie volat nebude a svědčit nebudu muset a šel jsem si po svém.
No ale můžeš předvídat, že pojedeš někudy povolenou rychlostí, najednou z baráku vystřelí fakáně, ty ho porazíš, protože to už nestihneš zabrzdit a kdo má průser? I když se zjistí, že za nic nemůžeš, známe policajty, to by bylo, aby ti nedali spoluvinu...
Pokud dojde k nehodě, kde jsou dva účastníci, jsou prostě (z fyziky) 4 možnosti:
a) vinu má první účastník
b) vinu má druhý účastník
c) vinu mají (v různé míře) oba účastníci
d) vinu nemá nikdo (tj. za dané konstelace tomu nešlo předejít)
ad d) narychlo z prstu vycucaný případ (trochu vykradený z Mistra a Markétky): chodec stojí na chodníku, uvidí blížící se auto a ještě raději poodstoupí. Na něco šlápne a v posledním okamžiku spadne do vozovky. Nemůže za to on, protože se snažil být opatrný. A těžko za to může řidič, který na jednom metru nezastaví (a není Sybyla).
Bral jsem to, jak píše Satan, nadsázka, že předvídat je hezké, ale vždy to bohužel nejde a OPAKUJI TI JEŠTĚ JEDNOU, už jsem toho za volantem zažil opravdu dost na to kolik mi je let a vím, že s tím předvídáním nemáš dle mého názoru moc pravdu, ne tak jak to prezentuješ.
Dále bych chtěl podotknout, že se nemusíš bát. Nemám BMW a ani jiné tomu podobné monstrum. Mám Škodu Rapid, ale i kdybych měl např. Audi A8 apod. můj styl jízdy to nezmění, ne po tom, co jsem zažil. Jsem toho názoru, že řidič má řídit hlavně hlavou a ne svaly. Ovšem předvídat nemůžeš všechno a paradoxně mnohdy předvídáš nějakou věc a podstatný detail totální blbosti ti unikne a tak máš jenom například promáčknutý blatník apod. To už tak bohužel chodí.
Také nevím jak např. ty jezdíš a hlavně kolik km a kde najezdíš bez nehody apod. To také o řidiči ledacos vypoví, ne všechno, ale dost ano. Já najezdím cca 8000 - 9000 km/h za rok, za 5 let jsem zatím (musím zaťukat) neměl ani jednu, byť sebemenší nehodu. a upřímně ani si nemyslím, že to co najezdím za rok je moc, ale vím, že málo to také není. Na to, že jezdím po všem, co v ČR existuje takřka stejně, tedy státovky, okrsky, dálnice, dlouhé trasy např. i více jak 5 hod. za volantem v kuse apod. Nemyslím si o sobě, že jsem špatný a ani bezohledný řidič. A věř mi, že vím, co je to papírování apod. při nehodě.
Nějak jsem tento příspěvek přehlédl.... Musím přiznat, že mi vždy vrtalo hlavou do jaké míry může být na pozemních komunikacích na vině projektant za nevydařenou projekci daného řešení apod. a také, jak je možné to vymáhat. Lze to vůbec? Protože jenom u nás v okolí 20 km od domu je takových velmi špatně řešených úseků několik. Jenomže mi přijde, že je to nevymahatelné, protože jedna věc je soutěž, druhý projekt "na míru" a pak dalších X sounáležitostí. A hle, nemáme nikoho komu dát vinu a tak se podíváme do zákona na slavnou větu o přizpůsobení jízdy apod. Nehledě na to, že u projektů čehokoliv, co se u nás dělá, ať už je to železnice či silnice nebo jiné stavby, mi přijde, že projektanti přemýšlí pr*lí a ne mozkem. Je mi jasné, že se jedná o veliké projekty a tak může projektantům uniknout 10% věcí, ale zase na druhou stranu nedělá to jeden člověk.
A odpovědnost za údržbu? Tomu se musím smát ještě teď :-D. U nás na krajnici silnice byla dlouhou dobu neposekaná tráva, byla tak vysoká, že jediný způsob, jak vjet do křižovatky bylo již z dálky, než k ní řidič dojel, se podívat na všechny strany a pak dle situaci přidat tak, aby stihl onen časový úsek. Mnohdy tak musel porušit i rychlost, aby se to dalo stihnout. Jiný způsob prostě neexistoval, pokud byl v autě jenom řidič. A když jsem měl možnost se o tomto pobavit s policií, která prováděla zběžnou prohlídku mého auta, optal jsem se jich, ukázal fotku, kterou jsem posílal na místní správu komunikací. Oba policajti se shodli, že bych na 100% měl spoluvinu :-D Velmi úsměvné a vtipné.
A s těmi plechy mi to připomnělo. Kamaráda jednou ťukla ženská na parkovišti. Celá událost šla na pojišťovnu. Problém byl ale v tom, že pojišťovna uhradila jenom nezbytnou opravu auta. A i přestože kamarád apeloval na výměně celého dílu, protože mu to za pár let na opraveném místě začne reznout, vykašlali se na něj. Prostě řekli, že takto je to standardní řešení problému. No po cca třech letech se samozřejmě objevil přesně v místě střetu problém. Takže tehdy skoro nové auta za 500 tis. a mohl jenom plakat. Vtipné. Samozřejmě pojišťovna od toho dala ruce stranou.
Prostě na všechny účastníky provozu bych uzákonil jenom jeden metr a bič!
Hrnčířská už tolik ne, tam jsou asi čtyři přechody, byť na semafor a z toho tedy dva na semafor "na povel", kdy skáče chodcům zelená jen když si zmáčknou tlačítko. Takže tam nemá smysl to nějak moc rozjíždět, protože nevíš, kdy ti tam skočí červená. Nebo možná má, ale já systém "brzda-plyn" moc neuznávám, pač to akorát zvedá spotřebu a obvykle si moc nepomůžu. Párkrát už mi takovej spěchálek u semaforu hodil myšku zprava, pač jsem ho strašně zdržoval a u dalšího semaforu jsem ho dojel :-)
Nasty2: Že šlo o nadsázku, jsem opravdu nepochopil. Zase nejsem exot, co si myslí, že odvrátit jde absolutně všechno ;-) Jak říkáš, něco prostě nezachráníš, ale já jsem se snažil říct to, že by řidič měl se snažit zachránit co nejvíc. Nehodu jsem zatím měl jenom jednu a to asi dva měsíce potom, co jsem v 18 dostal řidičák (mladej a blbej, no :D ), takže úplně načisto nejsem, ale jednak šlo "jenom" o plechy, druhak jsem si alespoň uvědomil, že to není hračka a mohlo to být horší. Ročně najezdím tak 13 000 - 20 000 km (podle toho, jak zrovna vyjde sezona), byť teda 5 h v kuse jsem to měl zatím jenom jednou. Co se týče mého stylu řízení: Vzhledem k oboru, který studuju (ano, silniční doprava a s ní související projekční činnost), jsem klidný řidič pokud možno s lehkou nohou snažíc se dostat spotřebu u Škody Roomsteru s 1.2 TSI pod 5 l/100 km. A nebál bych se říct, že jsem v tomhle ohledu (už) nadprůměrný řidič ne proto, že bych všude byl a od všeho měl klíče (nejsem Brady), ale právě proto, že vím, kde a proč jsou různá buzerační omezení, proč tady je hlavní vedená takhle, proč je to tu staženo na 70 km/h, kvůli které nehodě to tu udělali, a taky kvůli tomu, že nepatřím mezi ty, co musí všem na silnici dokazovat, že "mám velkýho č*****." Souhlasím s tebou, že řidič má jezdit hlavou a ne svalem - teda pardon: svaly. Že máš sledovat komplexně dopravní situaci kolem tebe, a ne jenom jeden detail (aneb "pro stromy nevidíš les") - pod to se dá jenom podepsat...
Prvně jsem fakt nepochopil, žes některé ty věci myslel v nadsázce, proto mě to tak slušně nadzdvihlo...