Detail hlášky #73236
<hranolek> To jsou zase hlody na internetu o islámu. To ho fakt jako teď budou obhajovat?
<knedlik> Nerozčiluj se, zelenáš.
<hranolek> Tak jako sakra! To nám tady jako budou tvrdit, jak je Islám poctivý a dobrý? No pardon! To je možná tak Lipánek, a ani jemu to po přečtení složení na obalu moc nevěřím.
Informace o hlášce
Diskuze
"To jsem si nemyslel," řekl Švejk po jedné partii, "že když jsem šel na nic a měním všechny čtyry, že dostanu kočičáka (esol. Kampak jste se hrabali na mne s králem? Přebiju krále natotata."
A zatímco zde přebíjeli krále kočičákem, daleko na frontě králové mezi sebou přebíjeli se svými poddanými.
Tedy tvá dedukce je chybná, protože "všichni" to nevíme. Já jsem také součást "všech" a nevím, "že KSČM je KSČ". Ne, není.
Pokud je moje náboženství (muslim) v hrubém rozporu s kulturou nějaké země, tak se tam prostě nestěhuju. To je ta "uzavřenost", která je smysluplná. Stejně tak si nezvu někoho, kdo prohlašuje, že mi chce rozbít hubu (to už s náboženstvím přímo nesouvisí).
Stěhovat se někam, kde vím, že mé náboženství nevyznávají, žijí tam jinak a nikdo tam na mě nebude brát ohledy by mě teda nenapadlo. Ale muslimi nejen že se nastěhují, ale ještě začnou křičet, že to, že v nové zemi nejsou mešity, je pro ně diskriminace a kdesi cosi a to je to nejmenší? A to to nevěděli, když se do nové země stěhovali?
Odpovím si sám. Věděli. A stěhovali si tam s tím, že si to, co tam není, prostě vyvřískají a když s tím domácí nebudou souhlasit, je to diskriminace a oni jsou nevěřící psi a správný bohabojný muslim se musí opásat dynamitem a jít někam mezi lidi udělat bum, Alláh ho za to, že zabil nevěřící psy, v nebi pochválí...
Aneb takhle to dopadá, když se čehokoliv chytne fanatickej magor. A je jedno, jestli se ohání křížem, půlměsícem, srpem a kladivem nebo třeba řve "žádnej Bůh není a kdo se mnou nesouhlasí, s tím si to vyřídím!"... magor jako magor.
Já to říkám takhle: "Stojí-li tvé náboženství za to, abys pro ně zabíjel, začni prosím u sebe." A samozřejmě tím myslím "někde v soukromí doma", ne že se opáše bumbácem a půjde do obchoďáku.
A upřímně, trochu mě udivuje, že je někdo schopný tenhle blábol napsat pod obrázek muslima, který zemřel ve službě Francii a při obhajobě jejích hodnot.
Ale abych byl spravedlivý, s těmi druhými dvěma odstavci se nedá nesouhlasit.
Druhá věc je, že náboženská skupina si na, jak správně zmiňuješ, SEKULÁRNÍCH státech vynucuje výhody a sekulární státy ustupujou. Pak se div, že to někoho sere. Speciálně někoho, kdo je obecně vůči státu viditelně méně devótní než ty.
A kdybys jako obvykle chtěl dělat, že nevíš, o čem mluvím, zopakuju ti odpověď, kterou jsem ti už jednou dal: Anglie, Francie, Belgie, Skandinávie - nastuduj si, co se tam děje, abys věděl, co nás taky s velkou pravděpodobností čeká, a laskavě si konečně uvědom, že jsou to především lidi jako ty, kdo za to ponese největší díl odpovědnosti.
Dobře, jsou zde hosté a islám zde není domácí náboženství. Budiž. Tedy bych jim dal na výběr.
Buď bude domácí respektovat hosta, brát ohled na jeho tradice, stavět mu chrámy atd. Tedy ano, ať jsou v Paříži mešity a ve školách mohou muslimky nosit burky. Pak ale ať si křesťané v Teheránu mohou postavit kostel a Evropanky tam klidně chodit po městě v dvoudílných plavkách. Tak to v Evropě funguje a domácí má přece respektovat hosta, ne?
Anebo ať se řekne "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" a host se přizpůsobí domácímu. V tu chvíli já nebudu v Teheránu žádat kostel a flašku alkoholu a partnerce řeknu, že ty dvoudílné plavky tu nejsou zrovna moudrý nápad. Ale ať v tu chvílii muslimové v Evropě zavřou ústa a když se jim řekne "mešita nebude a burky zakazujeme", tak se buď přizpůsoběj nebo vrátěj domů, kde je nikdo omezovat a zakazovat jim nebude.
Já chci jen stejná práva a povinnosti pro všechny. A ne že my budem v Evropě muslima respektovat, protože jsme tolerantní a humánní a v Iráku budeme muslima respektovat, protože on je tam doma - a kdy a kde bude respektovat on nás? Tohle věčné evropské ustupování nás, obávám se, zavede do pekla, protože s tímhle přístupem nás jednou islám převálcuje...
Írán je teokracie, proto tam nelze dělat totéž, co v sekulární a demokratické Francii. Pokud chcete, aby se z evropských zemí staly teokracie, tak si laskavě uvědomte, že většina lidí v tohle státu se nehlásí k žádné církvi. Bude to teokracie agnostiků a zavřou se kostely? Anebo to shrábnou katolíci, protože jsou s těch menšin tou největší? Anebo zůstaneme svobodnou zemí, kde si může každý vyznávat či nevyznávat co chce?
Mimochodem, kde je ten velký liberál, co hájil svobody, když to znamenalo proškrtat zákoník práce? Kde je, když je třeba hájit svobodu vyznání?
Neexistuje žádné místní náboženství. Nic takového nikdy nebylo. Kdysi se tu uctíval Lugh, pak Odin, pak Perun, pak Bůh. Bůh, který přišel odněkud z blízkého východu, ehm. Takže nejsou žádní "domácí" a "hosté" jsou jen svobodné a nesvobodné země. Naše jsou svobodné. A to musíme bránit. Před kýmkoliv (než to tu někdo vytáhne, koneckonců, sám tu jedno ad homimem mám, i před stalinisty, neostalinisty a podobnou verbeží). Mimochodem, někteří s těch muslimů, které byste rádi šikanovali, jsou konvertité. Narodili se tu, jejich rodiny tu žijí od nepaměti, nemají jiné "doma" a po nějakém Teheránu jim nic moc není, rozhodně ne víc, než nám všem.
Jestli chceš práva a povinnosti stejné pro všechny, musíš respektovat právo každého uctívat svého boha, a klidně si za tím účelem postavit chrám. Anebo tohle právo upřeš, a pak tu nesmí stát žádný. To je to stejné pro všechny, ne to, že si úplně nesmyslně rozdělíš lidi na "my" a "oni" a země na "jejich" a "naše" a pak podle toho ty práva rozděluješ (jen tak mimochodem, pokud by se rozhodlo že se řídíme nějakými cizími zákony, protože někdo s té cizí země pochází, provedli by pak v Polsku Tunisance potrat? Ony totiž ty "naše" zákony jsou pestré a ty "jejich" taky).
Pokud by všichni Lessanové převálcovali všechny Breiviky, bude to dobře, pokud by to bylo naopak, tak špatně.
Sociální problémy a ghetoizace nás nečeká, protože tu už je. Naše ekonomika nepotřebuje tolik levné pracovní síly, aby se tu stalo to, co na západě. A já nevím, jaké si ještě kategorie lidé vymyslí, aby nemuseli sami sobě přiznat, že jejich milovaný ekonomický systém má chyby.
Také si myslím, že stát náboženským organizacím ustupuje, a že to není dobře. Ale alespoň neustupuje z definice sekularismu, nedělí náboženství na svá a cizí.
Mimochodem, konzervativní muslimové neatakují čelní místa ve volbách, konzervativní křesťané, a zdaleka ne jen ti umírnění (naštěstí ne v ČR) ano. Pokud pomineme řádění několika bláznů a zločinců (aniž bych zlehčoval jejich následky), vypadá problém trošinku jinak, než jak ho tady servírujete.
2) "Můj" ekonomicko právní systém u nás fakt nepanuje. To, co tu máme teď, se od mé představy liší více než výrazně. Pořád mi to ale přijde lepší než Shariah Council, co mají třeba v Birminghamu (jo, to je ta Anglie, fakt si o dění ve světě něco přečti), kde už se tím "pestrým cizím" právem (zatím) lokálně řídí - na území suverénního státu, s jehož právním systémem je šaría v přímém rozporu (to by ti jako vyznavači silného státu mělo vadit, ne?).
3) Írán je teokracií nějakých padesát let. Před tím to byl nějakou dobu sekulární stát, kde ženy mohly v pohodě chodit bez šátku, kde lidi poslouchali Beatles, a kde se celkem dobře dařilo myšlenkám tebou adorovaného komunismu. Překvápko, co? Teherán jsem zmínil zcela účelově, čekal jsem, jestli se chytíš. Nezklamals :-) Skutečně nestojím o to, aby se z Evropských zemí staly teokracie, to máš pravdu. Ale: naše sekularita a relativní ekonomická stabilita nemusí nutně trvat na věky.
4) Argument, že nás něco nečeká, páč už to tu je, tak úplně nesedí. Páč to může být výrazně horší, a pokud se něco nezmění, tak to horší bude.
5) Nejsem to já, kdo dělí lidi na my a oni. Snad nikde netvrdím, že všichni muslimové jsou svoloč. Ale...ehm...když můžu pro někoho být nevěřící pes, kterýmu uřízneme hlavu, proč bych ho měl hájit? To s radostí přenechám bojovníkům za práva všech, i těch, kteří se o to nikdy neprosili :-)
Jestli jde konkrétně o nějaký specifický problém (třeba hlučnost náboženských úkonů) tak je jakákoli stížnost legitimní, a je to třeba řešit. Jen se bojím, že někteří (nemyslím tebe) by toho zneužívali stylem Muezzin mi vadí, hlučnější kostelní zvon ne.
Nevím, jestli je u muslima pravděpodobnost netolerance vyšší. Možná ano, ale má to nějaké příčiny, které jsou s časem a místem proměnné. Takže by se hodilo řešit ty problémy, ne muslimy.
2. Tohle je zrovna jedno z těch míst, které bylo míněno obecně. Vím, že libertariáni nejsou v současném systému o moc spokojenější, než já sám.
A ano, máš mě docela přečteného. Tohle mi opravdu vadí.
3. Nevím, proč bych měl být překvapený. Psal jsem, že je Írán teokracie, ne že jí byl před padesáti lety. Ztráty sekularity a stability je jistě třeba se obávat. Ale větší hrozbu vidím v těch kteří mají většinu, než v těch co mají nanejvýš 10% populace.
5. On někdo hájil zločince, kteří sekají lidem hlavy? Já si nic podobného nepamatuji. Tohle je prostě slaměný panák, ne argument.
Kdyby brali písemné prameny nadevše, dalo by se snáze oponovat právnickým stylem "tady a tady píšou něco trochu jiného, jestli je tohle tak, nemůže to být onak, apod."
Já jsem pro tohle. Ale!
Má fanatický muslim právo chovat se ke své ženě jako k věci, protože oni to tak mají?
Má právo ji nepustit bez mužského doprovodu ani vynést odpadky, aby se nedej Alláh nepodívala na cizího muže?
Pokud má... co si o tom myslí ta žena? Je to, že je v tomhle vychovávána od narození "tvůj manžel je všechno, ty nejsi nic, když ti dá facku, ty už víš, za co! Jo a zamilovat se nesmíš, manžela ti vybereme my, rodiče, my nejlépe víme, kdo pro tebe bude nejlepší! Jo ty sis DOVOLILA se zamilovat a chceš si vzít někoho, koho jsme ti neschválili? Pošpinila jsi čest rodiny a abychom rodinu očistili, musíme tě zabít!!!"
Tohle je správné? Tedy pokud pro některé kultury ano, ať si s tímhle systémem zůstanou doma.
Co je totiž víc? Já se zamiluju do holky a její rodina ji zabije, protože ona si dovolila se do mě zamilovat a nechce si vzít toho, koho jí rodiče určili? Proč mají "právo" ji zabít? Proč já nemám právo si ji vzít, když ona na "tradice" svých rodičů kašle a ráda by si mě vzala?
Ale ti nejcvaklejší muslimové, co jsou schopni zabít dceru za to, že si vzala někoho z lásky, to ještě ke všemu mají pořešené. Pověřej tím úkolem nezletilého mužského člena rodiny, kterému se za to, protože je nezletilý, stane relativní prd, maximálně půjde do pasťáku...
A ano, křesťanství taky mělo své, ještě v Karafiátových Broučcích byl kladen důraz na bezvýhradnou poslušnost Bohu a rodičům, Beruška když se jen zmínila, že se jí víc než Brouček líbí nějaký jiný svatojánek, kmotříček - její tatínek - zareagoval ve stylu "co ty, otcovské slovo neposlechneš?", takže ano. I křesťanství mělo dost sňatků příkazem a nebylo to ani "ve jménu Boha". Stačilo jen to, že já mám syna a pole, soused má dceru a pole, spojíme rody a hospodářství. A že kluk má rád studnařovu Lojzičku a holka košíkářova Pepíka? Nezajímá, oni si zvyknou!...
Zatímco víra je osobní věcí každého jedince, organizované náboženství je celkem osvědčený nástroj k ovládání mas hrstkou vyvolených.
Napadá mě otázka, zda by existovala víra bez onoho náboženství, ale to sem asi nepatří...
PS: K červené lamě se vůbec nevyjadřuji. Její vyjádření jsou nekonzistentní a má problém s chápáním významu vět, takže je to jen ztráta času a energie. Nebo je ještě ke všemu demagog, což v souvislosti s některými ideologiemi je také dost běžné. Rozumové argumenty se pak zcela míjejí účinkem.