Detail hlášky #72848
<a> prvá časť by mala byť naplánovaná na 1.11.14
<b> Za znásilnění by se taky mělo dávat doživotí a dává se 8 let.
<b> Co by mělo být, nemusí být, na to bych nespoléhal.
Informace o hlášce
Diskuze
Zadruhé, co je na tom moralistického, znásilnění je jeden z nejhorších zločinů.
Zatřetí, mohl bys vysvětlit svůj nesouhlas. Já také nesouhlasím, protože by to vedlo k devalvaci doživotního trestu, vedlo ke ztrátě diverzifikace (pokud by se někdo dopustil znásilnění, už by neměl důvod své oběti podříznout krk-dostal by tak jako tak doživotí). Třeba ale nesouhlasíš z jiné příčiny. Kdo ví. Takhle jsi napsal nesmyslný výkřik.
Píšu to moc komplikovaně, prostě byly výzkumy na to, že ani v zemích kde mají vysoké tresty není kriminalita vyšší. A naopak, v jednom výrazně zmírnili tresty a kriminalita byla pořád stejná. Takže nějaká diverzifikace trestů má spíš význam pro společnost (cože, za takovou pitominu doživotí? Za tolik činů nepodmíněný trest?), ale na zločince vliv nemá.
Pokud se ptáš, kde si lze bez většího úsilí nechat zdarma přefiknout manželku od pologramotnýho hovada, tak například Velká Británie, našlápnuto má Belgie, skandinávské země a Francie. Koneckonců i v ČR se dají najít místa, kam je lepší nelézt...
To se znásilněním občana letsrolla je i z mé strany trochu trolling. Samozřejmě mu znásilnění nepřeju, byť je to člověk navýsost odporný.
Základem je demokracie. Pravidelné volby, volby exekutivních orgánů, a to jak obecné, tak odborné (řekněme, že úřad by byl veden komisí, v nichž by část navolili občané a část úředníci toho úřadu-pochopitelně v tajných volbách-kdo jak velkou část, to je pořád předmětem diskusí). Podobně by byly řízeny i státní firmy. Těch komisí by v rámci těch institucí mohlo být i několik.
Legislativní orgány by byly federativně strukturovány (tj. zákony by vytvářely obce, okresy, kraje, země, státy, superstáty, celý svět), a byly by pochopitelně plularitní. Referenda by se konala, kdykoli by to umožňovala dotyčná otázka a technické možnosti.
Soudci by byli rovněž voleni, ale kandidatura na soudce by byla omezena jak vlastní bezúhonností, tak samozřejmě teoretickými znalostmi a praktickými zkušenostmi v oblasti práva. Soudci vyšších instancí by byli voleni ze soudců nižších instancí, za vyšších nároků na znalosti a zkušenosti.
Ekonomicky aktivní instituce by byly státní podniky, fungující na základě výše uvedeného principu, dále družstva, fungující de facto nezávisle, na základě svých ústav (ano, každá firma by měla svou ústavu). Ta by musela být v souladu se zákony, které by mimo jiné zaručovaly podíl na fungování družstva jak družstevníkům, tak zaměstnancům (v družstvech už dávno nepracují jen družstevníci) a nějaký rozumný poměr v počtu těchto skupin (1:3, například). Pochopitelně, mohlo by existovat i družstvo o 1 družstevníkovi. Poslední skupinou jsou neziskovky, ty by fungovaly obdobně jako družstva, ale byly by omezeny vwe tvorbě zisku a měly by určitý cíl, kterého by se musely držet, za to by dostávaly finanční podporu. Pokud by vše fungovalo, jak má, stát by dominoval ve strategických oblastech (energie, doprava), družstva v běžné výrobě a službách, neziskovky ve specifických a nárokovatelných oblastech (školství, kultura, zdravotnictví).
Daně by byly nastaveny tak, aby žádná instituce nemohla překročit určitý práh zisku. Rovněž by platil zákon o minimální a maximální mzdě, doplněný o obdobně postavenou daň z výnosů, takže by například průměrný příjem byl 20000, tak by většina lidí byla v intervalu 10000-30000, podle toho, jak by se snažili, nebo jaká by měli nadání. V extrémních situacích by se mohlo sáhnout k intervalu 5000 až 35000 (trestání parazitů, odměny těch opravdu nejlepších). Byly by odstraněny i drastické rozdíly v celkovém majetku. (Ne že má někdo o něco větší a hezčí barák nebo kus pole, ale že má sídliště nebo lán od obzoru k obzoru).
Opět říkám, postoje jednoho eurokomunisty, ne všech, nemůžu říct, ani že jsem typický. Ale skutečně z hlavy nedám nic typického.
Ano, je to tak trochu utopie, ale všechny nápady začínaly jako utopie, dokud se je nepodařilo zrealizovat.
K druhé otázce později.
1) postupně a pomalu zavádět prvky cílového uspořádání, a získáva si většinovou a trvalou podporu lidu (v této fázi se nyní nacházíme, a moc se to nedaří)
2) po úspěšné fázi jedna provést kvalitativní změnu (něco jako byla sametová revoluce, ale s jinými myšlenkami),
3) zahájit postupnou transformaci společnosti. neobejde se to bez kolektivizace výrobních prostředků a účelových daní, ale snad se podaří negativní dopady minimalizovat. Bez trestání odpůrců, to by bylo kontraproduktivní (kromě teroristických aktivit pochopitelně)
4) Postupné budování dané společnosti, tj. řešení problémů, o kterých dosud nevíme, nebo které jsme podcenili.
5) máme hotovo.
Pokud se chcete něco dovědět o jiných druzích demokratického socialismu, doporučuji Průvodce inteligentní ženy po socialismu a kapitalismu (GBShaw), sic s ním v mnohém nesouhlasím, ale pro někoho nepolíbeného to budou prkotiny. A je to moc hezky napsané.
Komunarde, takže se výrobní prostředky převedou do vlastnictví státu a původní majitel dostane peníze. Co s těmi penězi má dělat? Propít je? Nechat je hnít na účtu, kde se mu budou akorát znehodnocovat? Investovat je nemůže, to by mu znovu znárodnili.