Detail hlášky #71274
<zákazník> Promiňte, moc jsem vás nepochopil, ale co je to ten IE?
<techsupport> No IE je jak už sám název napovídá, takový oslík mezi prohlížeči, který byl dříve považován za jeden z nejhorších prohlížečů, jež měl problémy s hbitostí při práci na internetovém poli, ale jak jej výrobce postupně při chovu šlechtil, tak se z něj poslední dobou stává docela šikovný a pracovitý osel. Ve svém počítači byste ho měl naleznout v základní nabídce programů, pod ikonkou Start, která se nachází dole vlevo, a to jako Internet Explorer. S jeho pomocí si poté můžete Operu pohodlně stáhnout.
<zákazník> Ano už jsem ho asi našel, ale nic to nedělá.
<techsupport> Zkuste si prosím zkontrolovat zda máte aktivní připojení k internetu.
<zákazník> Já myslel že internet stáhnu pomocí toho vašeho IE.
<techsupport> Nikoliv, pomocí IE můžete stáhnout spoustu věcí, jako například prohlížeč Opera, ale je k tomu zapotřebí mít ještě předtím aktivní internetové připojení. Jakého máte prosím poskytovatele internetu?
<zákazník> Explorer.
<techsupport> Tohle bude dlouhý den.
Informace o hlášce
Diskuze
Jestli taky děláš v nějaké technické podpoře, mohl bys se možná zamyslet nad významem těch slov. Fakt tam ty lidi nejsou od toho, aby si dokazovali, že jsou něco víc než ten BFU, který jim volá/píše. Jsou tam od toho, aby mu pomohli vyřešit jeho problém. Alespoň tak se na to dívám já jako zákazník. A jestli někomu vadí vysvětlovat něco zákazníkům, kteří tomu rozumí málo nebo vůbec, měl by si imo hledat jinou práci a ne urážet zákazníka rádobyvtipnými poznámkami.
Z toho, co jsem četl, mi přišlo, že pravděpodobně sám zákazník neví, co potřebuje. Jak mu má pak technik ryhle a stručně poskytnout informace?
„...a ne z něj rádobyvtipně dělat blbce“
Kde přesně z něho dělá blbce?
K tomu ostatnímu: zbytečnou ukecanost nepovažuji za hrubý prohřešek.
„Veškerý kecy o oslíkách jsou naprosto zbytečný a zákazníkovi nic nedají.“
Ano, to je bohužel pravda (ačkoliv jsou dost výstižný).
„A blbce z něj dělá tím, že vtipkuje o něčem, čemu zákazník naprosto nerozumí.“
Myslíš? Mně to nepřišlo urážlivý, ale já jsem divnej (např. nechápu, co je urážlivýho na tom, řikat cikánům, že to jsou cikání) takže můj pohled na podobný záležitosti je asi značně deformovanej.
„..neměl zákazníkovi nabízet Operu...“
Neznám souvislosti, abych posoudil, jak je tohle vhodný. Pokud mu Operu vnucoval jen tak, protože nemá rád IE, tak to asi neni úplně dobrý.
Z toho pro mě vyplývá, že přirovnávání IE k oslíkovi může být trefné použití analogie (z citace vypadá, že nějaká debata o IE již předtím proběhla). Jak moc zákazníkovi pomohou neposoudím, lidi z podpory se přizpůsobují slovníku a úrovni znalostí uživatele (alespoň my jsme to tak dělali).
Stejně jako g-beret nikde žádnou snahu, byť nevědomou, ze zákazníka udělat blbce, nevidím. Možná to bude deformace z několika let na lince.
Každému bych doporučil technickou podporu pár měsíců dělat. Je to úžasná škola (a to myslím vážně, bez ironie). Jen člověk musí poznat, kdy toho má dost a odejít ve správnou chvíli.