Detail hlášky #67213
Informace o hlášce
Diskuze
Po nich se normálně chtělo, aby odhadla, že to je tak třeba čtrnáct, napsala to tam jako odhad a pak ověřila, že to je patnáct, i když to samozřejmě věděla. Tak jsem jí samozřejmě vysvětlil, že to jsou přiklady blbé, že se takovéhle věci musí naučit počítat z hlavy, kalkulačku že používat nebudeme (často jsem s ní dělal úkoly já) a paní učitelka že to vědět nemusí, jak jsme to počítali. Koukala takovým tím poctivým pohledem "ale tady je napsané, že se to tak má udělat, proč to chceš dělat jinak?", ale udělala to po mém.
Kam to školství spěje, už od začátku dělat lidi závislé na kalkulačkách a bez nich si tímhle stylem ani nesečtou, že pokud po nich v krámě chtějí za chleba, pět rohlíků a mlíko sto padesát korun, bude asi něco špatně a bez mrknutí oka to vysolej?
Jo, já taky řvu, když mladej (nebo děti příbuzných) chtějí vysvětlit matematiku a přitom neumí malou násobilku a nemají ponětí o řádech (mám číslo větší než tisíc, dělím číslem větším než jedna a vyjdou desetitisíce...)
Předseda komise se stručně otázal: "Stačí?", ale přece si ještě jeden z členů vyžádal tuto otázku: "Kolik je 12 897 krát 13 863?"
"729," odpověděl Švejk nemrkaje.