Detail hlášky #67060
<bratr> odešla mi myš :(
<já> asi se jí u tebe nelíbylo, kam šla?
<bratr> do křemíkovýho nebe
Informace o hlášce
Diskuze
http://sc.fud.cz/ntvorba.php?selby=id&selval=361
A prý je ve vyjmenovaných slovech po P pyj...je tam? To z toho děti musí mít řádnou legraci. O nových vyňatých slovech po Z "brzy, jazyk, nazývat, letiště Václava Havla" ani nemluvím :-)
A to je právě to - namemorovaná vyjmenovaná slova - navrčej se to jako básničku, ale použít to, to už je jiné kafe...s tímhle já kdovíproč problémy nikdy neměl, já už někdy od pěti let (nekecám) četl všecko, co mi přišlo pod ruku, takže nevím, zda jsem si "načetl", jak které slovo "má vypadat" či jsem jen přirozeně inteligentní, ale vždycky mi to šlo bez problémů a nějaké "přemýšlet, jaké I/Y se tam píše" jsem nikdy nechápal. To se nemá "lovit v hlavě", to se má vědět.
Takhle jsem ve třetí třídě dostal učitelku. Začala se probírat vyjmenovaná slova, ona vytáhla cvičení na obojetné souhlásky a doteď by mě zajímalo, proč vyvolala na "zkuste doplnit měkké nebo tvrdé" zrovna mě.
Buď ji to nenapadlo (věděla, že jsem uměl číst už prvního září v první třídě a že to, co se ostatní musej učit, jsem prostě věděl) anebo si chtěla zkusit, zda mě na něco dostane.
No nedostala, já jí to s klidem doplnil všechno správně, takže to jen okomentovala ve smyslu "no dobře, M., já tušila, že to budeš vědět, asi jsem měla vyvolat někoho jiného... no, děti, i když to M. doplnil správně, vy jste asi musely přemýšlet, kam se jaké i píše a proč..." a začala to vysvětlovat.
Doteď by mě zajímalo, zda se zpwnovala záměrně - chtěla zpwnovat mě a vrátilo se jí to - nebo zda ji to nenapadlo.
Taky jsem se naučila číst v nějakých pěti letech a taky jsem bývala okrádána o knihy s tím, že "tohle je na tebe moc složité", každé Vánoce uváděla rodinu v zoufalství, protože dopis pro Ježíška vypadal jako inventurní list Národní knihovny - a ve škole doháněla k šílenství soušku učelku, protože jsem dala cokoliv za jedna, ale vysvětlit to? No ták, prostě vím, že se to tak píše... a jak jsem stráááášlivě líná, tak se mi nechtělo memorovat všechna ta pravidla, když to stejně umím... :-D
Děcko bylo včera v PPP a prý je dyslektik... hm. Budiž. Budeme tedy pracovat specificky, uvidíme. Ale musím zjistit, proč mi ho v porodnici vyměnili, poněvadž tohle přece nemůže být moje!
A jinak přesně tak - vysvětlit, proč se něco takhle píše? Proč, prostě to vím. Naštěstí učitelka na prvním stupni byla mladá rozumná ženská, takže to neřešila a brala to stylem "ví, jak se to píše, tak proč po něm chtít vysvětlení, důležité je to vědět a to on ví".
A moment, pokud je děcko dyslektik, tak to jsou problémy se čtením, nikolivěk s pravopisem, to je dysortografie. Že jsou tyto poruchy často spolčené, to je druhá věc.
A říkáš bubrle s občankou? No když to beru podle sebe aneb "mít dítě tak, abych se nemusel nechat ostaršit pro svatbu s jeho matkou, popřípadě i samotná matka", tak nějaký ten nápad o věku mám a nebude to zřejmě tak rozdílné ode mě. Ale to se snad radši zeptám mailem, veřejně se dotazovat dámy na věk není slušné :-)
Děcko mělo od lékařky sáhodlouhou diagnózu, vč. dysortografie, dyslexie, ADHD a ví bůh čeho... no, nevím. Když se na něj jde slušně a přísně, je to celkem v pohodě, ale polevit se nesmí ani o milimetr (což se těžko vysvětluje třeba tchyni...).
Tak... a od zítřka nás čekají vyjmenovaná slova po V a kupodivu, ty si nějak hůř vybavuju! Nejlíp si pamatuju "a slova s předponou vy-, vý-"... :-)
http://www.youtube.com/watch?v=K9fkT-Q9dW4
http://www.youtube.com/watch?v=THsbW6bBK2U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZkRxoaKKftg