Detail hlášky #63397

<ona> proc na svete neexistuju enom tri barvy .. ://
<on> asis neslysela o RGB
<ona> no jo, já vím, ale na stěnu asi ty všecky 3 nehodím :D
<on> Hodíš, si tam dej bílou, ta má všechny tři hodnoty RGB na max - takže tam máš všechny tři základní barvy.... :D

Informace o hlášce

Datum přidání: 2. 8. 2011
Kategorie: Hlášky
Autor: pepkules (1 hláška)
Hlasování: bosorka, GICaesar, jardasobo, Shawn94, anezkaceska, Hrosik97, bady, Finarfin, Dczek, Lurker, Oris, sevenjetc, Crix, Johnnycc, kanci, jadrisek, HolluB 16 pro a DeathsDream, chernobyl, CIMBI, Deneb, ubozak, Frostys, Lekan, Myrdin, Ripper, DavisFled, love--sucks, Cercly, honzdir, Scr1899, Faith666CZ, Maty991, freaky_tomato, Lolek95, noeight, Hammer, soustruh, sg_sysel, Moe, Sed, Liquor, DaUr, HateMePls, crooty, MistrBuBak, Maailmameister, Micha, Kittenish, joolana, starbuck, iNs3cT, ShiShinka, vasek004, unchained, Hroner, Tceld, robbo99, Zina, smrduty_kojot, Maerlyn0, angie-metalbee, loura, Addie, vizistep, wegas, Inf1n1tyy, CrazzYdiot, darkknight, james125, lerra, andyo, broty, michelle90210, sparasis, Funin, Alf, arxarios, pikolik, Mania, selmi, Niika69, Winters, bradl3y, beige, ibex, kudli, georgoz, 8laz3r, Beluga, popik34, Svorrok, Nevermore, Trny, riddick09, Schmeeczko, DMDave92, Diplomat, LosFilipos, MallBare, noonick, S1mon, Ondruch, rosoll, Harys, Jenne, cha4ser, Carmen19, Cureman, Rudla, Hamagen, suah, hmmc, tomPD, SaburaZera, HollyFury, sarik00, sion, While, Beezer, dadla, Ruprecht, kuras, seffik, Hi-An, tari, Notie, Somzmeteny, staflik, Eurostoxx, wgs, balone, PetrK, Dani_California, Vevoda_Wolf, Tutanken, ilus, batduck, Suerte, elvellon, Nobodies, machulka, Bakys7, pretik, LudeCZek, Eslinecka, euromen, rotten77, tubler, magalhao, queeny31, CZ_StRider, kapoka, Tominas, razden, Shark94, M4rtin, ALiEN, fatman, Rimmer, sangrila, izzi_cz, Unicorn2000, Lee, hellequine, Sha-a-kaa, Maddy, Modrybatuzek, chearius, mnemotechnik, Frit, chachan, mysmff, Math3s, Renee, tik-tak-cz, speedy89, wotas, Exxclussive, caarymary, xsboy2, Shadow606, Highlander, Wendigo, Moskva, Pooka, krutoslav, logout, tomaspzkp, Mart-Ule, DAran, tristaver, Blast, LittleOmig, Banshe, joocker, twr42, rain, Puni, Psycho_O, RiBo, Bendom, Flyer, Melian, perfect, Kogaku, Remetak, Foo_Fighter, w3m, frlo, grysom, Ransom, Rukof, Tannie, Markuus, aiwi, Justice, Meer, kejshi, Ondra_99, alaqella, Moria, Clarra, YDraigGoch, DragoonX, Pospec_CZ, kbtmichal, Doktor, Traitor, Altair
211 proti
V oblíbených: Žádný uživatel
Oblíbenost: 4,38 %
Stav: Má záporné skóre

Diskuze

23:10
darkknight: no zaklad jsou ctyri barvy (CMYK...
darkknight
no zaklad jsou ctyri barvy (CMYK), to vi prece kazdy...
Powered by Oldschool
23:12
J-RcZ: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
J-RcZ
ona ta černá není moc základní.
"Eins, zwei, drei... Ugh, I do not think we brought enough body bags."
23:27
darkknight: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
darkknight
no ta je tam prave klicova :)
Powered by Oldschool
23:29
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
V reálném užití ano. Ale pokud jen teoreticky pracujeme s mícháním barev, model CMY stačí.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
23:58
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
ale cistu ciernu z toho nedas, preto tam mas Y
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
00:29
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Tak zhruba kolem tohohle výroku ses z diskuze sám vyřadil. To je mi líto.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
00:44
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
Mam pocit, ze som vytlacil a pripravil do tlace viac knih, letakov, a casopisov, nez Ty. Skus si sutlac CMY a CMYK nejaky test (nielen tie, co propagacne dodavaju k tlaciarni napr. skalu v Corel Draw) a potom sa ozvi. Teoria je pekna, ale prax...
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
01:06
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
trocha teorie, Deneb, pozri si prelinanie RGB a Pantone a CMYK a viditelne spektrum http://www.printernational.org/images/articles/img-gamut.jpg
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
01:19
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
pozri si farebny rozkald obrazku pre tlac, ok? http://learn.colorotate.org/color-models.html
A nech sa Ti to zda ako kolvek absurdne, je v tlaci rozdiel a to dost podstatny pri tlaci ciernej z 100 Y a ciernej z CMYK 100 100 100 100. Mal som problem s hrebenom na knihe Ctihodny Siluan Atosky (ISBN: 8096936050) kde chcrbat je 100 Y a vedla na fotke oblecenie z ciernej CMYK 100 100 100 100. Nastastie laminovanie to dorovnalo. Samozrejme RGB na monitore to neukazalo, az offsetka.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
07:26
methos: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Původně jsem si myslel, že šlo o bezmyšlenkový překlep, ale teď vím, že ne... 100Y je žlutá, ta se s 100;100;100;100 černou opravdu těžko dorovná laminováním, pokud nepoužiješ neprůsvitnou laminovací fólii. Černá je K (blacK nebo Key).
09:42
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
ano, je to preklep, samozrejme ze slo o 100 K
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
10:01
Suerte: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Suerte
to jsi musel bejt fakt vytočenej... :-)
jinak pěkný odkazy na ty barevný prostory... :-)
Non omnes eadem mirantur amantque. Ne všichni obdivují a zbožňují totéž.
07:57
Jadwiga: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Jadwiga
No, tak to musel mít tiskař velkou radost, 4 plochy v plné barvě! Výborně to schne, vůbec se to nerozmazává a skvěle na tom drží lamino!!!
A jestli někdo připravuje věci do tisku a kouká na to v RGB, tak pak jen tiše zírá, jak to vůbec neodpovídá!
Evidentně promluvil odborník!
16:24
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
Ked mas farebnu obalku, kde na druhej strane je cast fotky tvorena ciernou zo styroch farieb, vpredu tiez farebna fotka. Najdi si cez ISBN a uvidis aspon predu stranu knihy. Lamino nema problem so 4 farebkou. Ano, chvilu to schlo, kedze to slo 1 prechodovou tlaciarnou. Ako sa pri pocitacovej sadzbe chces divat na monitor? Monitor je RGB. Dokonca ani laserovka (CMYK) neukazala odchylku (tam zalezi od stroja, vytlac si rozklad na A4 kazdu farbu a uvidis, potom urazaj, dobre? Pri tlaci CTP platov to tiez neukazalo problem. Ale lamino dava jemny nadych do zlta a slo to na chrbat, ta cierna z K, takze to nie je vobec vidno.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
02:11
Jadwiga: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Jadwiga
Neměla jsem v úmyslu urážet... Jen o tom čirou náhodou něco vím (asi tak 15 let praxe v polygrafii).
To, že lamino vytahuje některé barvy, je pro odborníka jasná záležitost, stejně jako pro grafika, který profi dělá pro ofsetový tisk, kalibrace monitoru tak, aby co nejvěrněji zobrazoval CMYK. Ale je fakt, že skenerista jsem nebyla, jen vím, že nátiskem třeba na Cromalinu se odchylky dají lehce zjistit (laserový tisk je sice fajn, ale myslím, že pigmentové nátisky jsou věrnější - holt jsem v tomhle staromilec).
Jaksi nejsem přesvědčená o tom, že každý, kdo má počítač a zmákne si udělat vizitku, je typograf, a ten, kdo nerozumí do hloubky problematice tisku a následného zpracování, nemůže být nikdy dobrý grafik.
Takhle to spíš vypadá na potrefenou husu, co se ozvala...
02:57
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
Ano, pigmentova natlac ukaze odchylky, len nie vzdy sa da realizovat. Tu knihu si objednali v pocte iba 2000 ks a horko tazko sa vyzbierali na to, aby vazba bola sita... Takze natlacok by to o moc predrazil a radsej sme to riskli.
Dnes, popri studiu robim kopirovanie a tlac na laseri. Do 10000 ks knih sme este natlacok (pigmentovy) nerobili. Zakaznik hlada kvalitu a nizku cenu. Bohuzial to casto vedie ku kompromisom. Za vizitky vo Worde bez presahu na orez by som vrazdil, ale aj to je zakaznik a nemozem mu povedat, nech si to strci niekam... A casto krat firmy nam nosia material na tlac bez orezu a riesime to klonom vo photoshope, lebo vzdy je to na poslednu chvilu a zakaznik nie je ochotny zaplatit vyrobu nanovo u nas.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
11:13
Jadwiga: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Jadwiga
No, vždyť to povídám - není nad "dobré" zákazníky, kteří všechno vědí, všechno znají a ještě k tomu mají nereálné či nerealizovatelné požadavky...
19:12
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
Bohuzial, tych je vacsina a ked posleme vsetkych tam a tam, tak mozeme zavriet...
Jedna zakaznicka mi zostane dlho v pamati. Prisla, ze ma pozvanku na promocie vo worde a neviem tam spravit "taku vodorovnu ciaru". Rovno to slo do Corelu, aby hned sme to nakopirovali na harok, orezove znacky a pod. Vytlacene, narezane, odisla. Bolo mi divne, ze studentka doktorandskeho studia nevie spravit vodorovnu ciaru vo worde, velkost harku netusila... Sef mi na moje drzkovanie na adresu studentiek polozil otazku: precital si si, co konci? Nie, nebudem lustit zmes starej a novej grectiny, ked sa ponahlam. Ona skoncila informatiku! Tym ma dostal...
Verim, ze zakaznikov, co si stiahnu malicky obrazok z internetu (10 kB GIF) a chcu z toho na ploteri plagat 1x1,5 m zaziavas aj v Cesku (tu sa taky zakaznik objavi aspon raz do tyzdna)...
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
09:58
Suerte: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Suerte
jasne Y = yellow... takze proto tam je, to je logické,
ty jsi expert...

:D :D :D
Non omnes eadem mirantur amantque. Ne všichni obdivují a zbožňují totéž.
16:27
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
9:42 som to opravil, ze? Ano, pisal som to v noci a zmylil som sa. Dakujem, za posmech. Verim, ze expertom ako Ty sa nikdy v pisomnom prejave nestalo, aby si nieco napisal/-a chybne.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
16:56
Suerte: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Suerte
máš pravdu nikdy :-) maximálně jednou za 10 let :D
Non omnes eadem mirantur amantque. Ne všichni obdivují a zbožňují totéž.
19:01
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
Budem hadat, to je z Jachyme, hod ho do stroje? :)
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
20:52
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
A ked uz som to tu pred casom tresol tou zltou, pekne Ti zltnu hviezdicky (co mi pripomina, ze pri tejto citaci moje prispevky maju stale krasnu sedu. Vsetky :D )
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
23:27
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Vzlyk. Na světě existuj jen tři barvy (první teorie), nebo jen 6 barev (respektive 3 komplementární dvojice - druhá teorie).

Takhle z hlavy a po konzumaci alkoholu od 8 hodin večer si myslím, že první je Young-Helmholtzova a druhá Heringova.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
23:27
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Ale jinak má darkknight pravdu. Hovořit o RGB při výběru nátěru na zeď je úplně mimo mísu. V tomhle prostředí se dá - s jistými výhradami, danými strukturou barvy - mluvit leda o CMYK.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
23:28
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
4 základní barvy neexistují. Nikoliv ve spektru, které je lidské oko schopno rozeznat.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
23:30
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Viz výše. V dokonalém světě teoretického míchání barev se bez černé obejdeš, v praktickém těžko.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
23:34
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Lidské oko není schopno rozeznat jiné barvy, než jaké uvádí dvě výše zmíněné teorie - všechny ostatní barvy jsou výsledkem míšení těchto barev.

Slovy klasika: Já na to mám školu, co máte Vy? ;-).
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
23:40
darkknight: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
darkknight
my mame vymalovany pokoj ;-)
Powered by Oldschool
23:44
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Gratuluji. Já taky.

Taky mám notebook. Což ovšem neznamená, že vím, jak funguje, z čeho je sestven, jak funguje operační systém, nebo jak je možné, že se mohu připojit na internet.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
23:52
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Ach jo, já už nevím, jak to mám říct jinak. Bojuju tady za oba "znesvářené" tábory a nejspíš dostanu vynadáno z obou stran. Pokud je řeč o míchání barevného světla, je na místě Y.-H. teorie, která uvažuje světlo dopadající do oka - podobně, jako monitory vysílají světlo tří barev a jeho kombinace - RGB model. Ale pokud mluvíme o fyzické nanášení barev na podklad, používá se CMY model (a pokud tomu rozumím, něco podobného popisuje H. teorie), který si můžeš prohlédnout např. v tiskárně počítače. Kdyby tam byla zelená, modrá a červená cartridge, nikdy bys nenatisknul žlutou barvu, ani kdyby ses na hlavu stavěl (ačkoli mícháním zeleného a červeného světla žluté vznikne). Tyhle dva modely jsou v podstatě protikladné, ale oba mají své nevyvratitelné místo ve světě - podle toho, jestli pracuješ se světly nebo s nanášením pevných barev. Co se týče té černé u CMYKu - v ideálním světě by soutiskem CMY černá vznikla. Ale v tom našem, skutečném, se 100% soutiskem CMY docílí leda papíru promočeného jakousi šedohnědou bažinou s rozpitými barevnými okraji. Proto je černá tisková barva nenahraditelná. A neplatí to zdaleka jen pro tisk - z barevných temperek taky černou nenamícháš.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
23:58
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Já chápu Tvoji pointu a cílíš to správně, ale to nic nemění na jedné věci - základní 4 barvy neexistují.

Zcela správně jsi identifikovaa, že klíč k fyzickému míšení barev je v Heringově teorii (a já překvapil sám sebe, že jsem si v současném stavu z hlavy správně vybavil její název) a ta konstatuje, že černá barva je jedna ze základních barev.

Nikdy jsem netvrdil opak. Jen tvrdím, že neexistují 4 základní barvy.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
00:00
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
A máš moji poklonu - pokud jsi Heringovu teorii dodnes neznala, tak svě poklony.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
00:01
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
ehm, dvě poklony...
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
00:07
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Eh. "Černá barva je jedna ze základních barev" vs. "neexistují 4 základní barvy"
Jak tomu mám rozumět?
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
02:06
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Jednoduše - Pokud vím, Heringova teorie uvádí 6 základních barev (respektive 3 komplementární dvojice), jedna z nich je černá. 4 z toho tak, abys měla kompletní spektrum, nesestavíš.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
13:47
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Ach tak, už vím kde byla chyba. Při letmém projetí Googlem jsem měla za to, že těch jeho 6 barev odpovídá barevnému schématu, které důvěrně znají výtvarníci - jenom pro ilustraci, které barvy to zhruba jsou - je to těch 6 propojených do hvězdice: http://i31.tinypic.com/4ljec6.jpg (Pro puntičkáře - je to hodně přibližné, v malbě samozřejmě vypadají barvy jinak než na monitoru počítače.)
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
14:51
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
...a asi se dostáváme k tomu, kolem čeho chodíme už dlouho. RYB je to schéma, které tu v podstatě všichni uvažujeme (ale dosud to výslovně nezaznělo).
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
15:56
Victor: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Již také chápu, kde bylo zakopané štěňátko - Hering uvádí stejné barevné rozložení, jako to, které jsi postla, akorát místo oranžové a fialové (které si složíš z ostatních barev) má ve vrcholích hvězdy černou a bílou.
Nemám rád gumošílence a lidi, co si sem jen chodí honit... id.
16:31
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Dovoluji si nesměle podotknout, že bys musel vyřadit i zelenou, kterou složíš z modré a žluté. Ale to by nám zbylo jen pět barev, což se nehodí do žádné z teorií. Radši to necháme být, což? ;-)
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
00:02
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
inak, pokial chces natriet steny klasicky a nie tym, ze ich vlozis do tlaciarne, tak CMY, alebo CMYK nepotrebujes. Maliarske farby s tym nemaju nic spolocne.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
00:08
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Arxariosi, já už nemám energii řešit, kdo z nás dvou je tu mimo. Podle jakého modelu tedy myslíš, že funguje míchání malířských barev?
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
00:18
Niika69: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
No já osobně bych se třeba řídila vzorníkem barev RAL a určitě bych neřešila, jestli to namíchali pomocí CMY, CMYK nebo RGB :-)
00:26
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Vzorník barev RAL je v téhle diskuzi dost komická záležitost. Jsou to sice jakési dorozumívací standardy pro natěrače, ale jistě se shodneme, že v reálu lze namíchat nesrovnatelně víc než 200 odstínů. Mohla bych kontrovat vzorníkem bavlnek DMC, který má barev kolem 450 nebo vzorníkem Pantone barev, který má škálu ještě mnohem větší.
Tady mluvíme o obecně platném barevném modelu, ne o tom, kolik barev dokázal rozlišit nějaký německý natěrač.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
00:33
Niika69: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Já tím chtěla říct spíš to, že řešíte nesmysly. Mně přijde komická celá ta konverzace. Firma vyrobí nějaký pigment v barvě s kódem 84563, další s kódem 1234, smíchá je v určitém poměru, aby vyšla požadovaná barva... RGB je v tuto chvíli absolutně nemístné a o CMYK můžeme mluvit až v okamžiku, kdy tu výslednou barvu někdo flákne na papír. A samozřejmě je nepřeberné množství vzorníků barev, každý výrobce může mít svůj vlastní.
00:36
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Ne, jen to řešíme převážně v abstraktní rovině, kdežto ty uvažuješ striktně v konkrétní. Proto tohle nedorozumění.
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
00:59
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
aby to bol CMYK po "flaknuti na papier", musel by to do tych 4 farieb rozlozit a zas vytlacit to z nich. CMYK je zaklady model farieb pre farebnu tlac. Minum pre "ciste" odtiene farieb.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
00:50
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
vmiesavanie pigmentov do farby je o niecom inom ako CMYK. Rovnako ako CMYK model predpoklad je, ze stena je biela a prdavas farbu, ok (RGB je v nulovej hodnote cierna). Akurat, ze pri natierani mas moznost aj bielej farby, co v CMYK nemas, bielou netlacis. Skus si natriet stenu podla CMYK, teda ked chces bielu stenu, hodnoty 0000, takze ziadnu farbu...
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
00:55
arxarios: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
arxarios
vies, modelov je viac, nez len CMYK a RBG. Preto mas aj tlaciarne, co pouzivaju viac farieb na dosiahnutie cistejsich odtienov. Ked miesas maliarske farby, mas aj bielu a miesas z pigmentov. Len tak cvicne, ked chcem odtien modrej, tak do bieleho latexu si dam napr. ultramarin, a neriesim zhananie bezfarebneho pojiva (este aj caparol je biely), len aby som miesal z CMY.
Facebook je jedine miesto, kde 2016 - 1979 je menej ako 13 a preto mi zrusili ucet!
13:38
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
Ještě jednou to zopakuju: já s Victorem řešíme teorii barev, ty a Niika69 do toho mícháte praktické použití. Proto si nerozumíme a rozumět nemůžeme, dokud se nesejdeme na stejných východiscích debaty. Ano, znám třeba tyhle barevné sady pro tisk: http://tinyurl.com/3qjwraw - ale to je všechno otázka kvality tisku, ne abstraktních barevných modelů.
Je pravda, že opomenout bílou, pokud nemáme bílý základ, byla chyba (moje, Victor o ní v jednom modelu mluví - ale to jsem se dozvěděla až teď).
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
00:11
Niika69: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Taky si tak nějak myslím, že bavit se v případě nátěru na stěnu o barvách RGB nebo CMYK je úplně mimo mísu.
00:11
sparasis: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Ani tohle není úplně přesné, RGB ani CMY(K) nestačí na namíchání všech barev, které rozezná lidské oko. Jsou barvy, které jsou zobrazitelné pomocí RGB, ale ne pomocí CMY(K) a naopak. Proto třeba digitální fotka duhy nebude nikdy stejná jako originál.
00:15
darkknight: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
darkknight
ano to je pravda... jenze tady se bavime o malovani pokoje, takze pouzity model bude CMY (K teda vyloucim, cerne asi malovat nebude)
a taky zalezi na uhlu pohledu, pri natirani obecne existuje pouze jedna zakladni barva, aby to chytlo :)
Powered by Oldschool
14:31
xjir: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
silhouette
Vy tu celou dobu mícháte jablka z hruškama. Na tisk CMY se používají transparentní barvy + přímá K černá. A na malby (stěna, obraz) atd se používají jen přímé barvy. RGB je jen pro světlo využívá se v TV a monitorech.
14:53
Deneb: Re: no zaklad jsou ctyri barvy (...
Deneb
...čili schéma RYB (více viz výše). Snad už konečně mluvíme stejnou řečí...
Živá, mrtvá pod kůží mi teče / jako horký vosk / řeka krve z parafínu / změklá minulost
01:29
Chapi: Co to tu řešíte za krávoviny? Po...
silhouette
Co to tu řešíte za krávoviny? Pokud chci prosvítit černej monitor tak to udám v RGB. Pokud to chci naplácat na BÍLÝ papír, použiju CMYK. Stejně je to ale pro lidské oko příliš nepředstavitelné. Vážně, kdo z vás si představí jakou barvu reprezentuje RGB #ff6650? Proto když na počítači pracuju s barvou, používám jedině HUE/SATURATION.
Pořád samé rozhodování... To tady všechno musím dělat já?
18:31
nightRaven: Existuje osem farieb. A posledná...
silhouette
Existuje osem farieb. A posledná je oktarínová.
A bola tma a bol BAN.
22:39
bosorka: Re: Existuje osem farieb. A posl...
bosorka
spravne!
00:55
CIMBI: čo sa tu človek nedozvie :) :D
CIMBI
čo sa tu človek nedozvie :) :D
Lepší lama kamarát ako skiller debil ;)

Kategorie


Přihlášení


Hláška dne

Anonym
před 6759 dny

Hláška #1215

<TeXaN> jakej ma maximalni dosah


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1476 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1781 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 2131 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2337 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2552 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

tms
před 8 hodinami

K hlášce #64917

Re: Svatba

While
před 10 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 10 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

While
před 20 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 22 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.