Detail hlášky #49244

<a> sy/irový? :D
<b> podle toho,jestli je to sýr nebo síra ;)
<a> maso :D

Informace o hlášce

Datum přidání: 29. 7. 2010
Kategorie: Hlášky
Autor: mrtn (1 hláška)
Hlasování: jsemvpraci, bezdulka1, Sadaut, Staga, vafliik, kocicak, Jana, GICaesar, ScrappyCoco, WhiteDragon, rotten77, shaggy, lilo, Zweistein25, An3tka, bosorka, staccey, wegas 18 pro a Doktor, Slim2, Tutanken, PajinkaKox, yannush, Sed, soustruh, user1234n, savrik, Mackie, Derfight, Svorrok, oOJoKeROo, ManSlayer, kinodont, Frisbeeman, Niika69, Vlk, hustolez, simply_v, Chaythere, zvejkaL, JarynekZ, akbelx, despy, voliminal, SkyHaven, Petronom, pitufo, fatman, Bondaska, furak, sigma, ubozak, Ptolemaios, sparasis, w3m, kecal_op, Lidulinka, tepich, Datel, Danny991, SonnyX, v_ilda, Decado25, AnonymnaLama, kadibudka, Ondra_99, Diego, Thab, wraX, miloso, Schmeeczko, Queller, Draky, necro, Inf1n1tyy, Jumbo, ALiEN, qaculda, Harys, wary, t-fuse, mixhail, Boomer, Hammer, Unable, Goues, Moskva, Rimmoncze, tLama, Miruska23, 11thpilgrim, Sotna[A], Liger, PIL, corwin_x, Renee, Januska, Ripper, Slay, Daysi, Robyn, Sheppy, love--sucks, Edu, klaaarka, Sk1X1, DeathsDream, Eslinecka, Fenris, trepka, Anethka, B3legost, lerra, muzo, DarkAngel, Recik, Cala, Alf, PeteX, Wery, sukuban, suah, McBobr, arain, Wlk, arxarios, Cernunnos, pes502, the_nigga_guy, simpanz21, masozravapalma, ToyMachine, Petriik, DMRaper, Azur, krychlik, aiwi, q, MartinezZ, Jakubs75, mullDie, krutoslav, robbo99, chachan, Wabbit, nitram1234, DAran, 3Run, celerek, umpalumpVbikinach, riwy, Jozxyqk, Snowy, Nevermore, furbys, kbtmichal, zelvak, Maty991, tristaver
141 proti
V oblíbených: Žádný uživatel
Oblíbenost: 7,28 %
Stav: Má záporné skóre

Diskuze

12:27
donny: syrový != sýrový
donny
syrový != sýrový
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
13:18
Bondaska: rozkazovací způsob slovesa vidět...
Bondaska
rozkazovací způsob slovesa vidět není náhodou viď? Když už? Spíš by to bylo koukej, nebo čum. Ale fakt nevim.
13:21
w3m: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
w3m
ne, viď to rozhodně není.
Složení příspěvku: 300g sarkasmu, 200g ironie, 15g destilovaného trollování.
13:25
klaaarka: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
klaaarka
No tak to zas moment, podle mě je. Akorát pro odkaz se používá viz, které je archaické. Ale je to jen můj názor.
I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.
17:36
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
To je holt špatný názor. Koukni se třeba na angličtinu (např.: viz stranu 5 / see page 5). Prostě to tak je, nevim, nad čím tady polemizujete.
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
17:47
klaaarka: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
klaaarka
Ano, to jsem se tedy třeba spletla, ačkoli jsem nebyla sama (např. http://pixy.cz/pixynergia/2008/06/21/vizme-viz) Nechápu ale pokračování tvého komentáře. Jenom jsem řekla, že viz i viď je rozkaz od vidět, pouze viz je zastaralé. Může to být špatný názor, ale argument angličtinou nevím, jestli vyřeší problém viz/viď ... a že to není zkratka, o tom nepolemizuju, pokud ti to uniklo :-)

Mimochodem v tom odkazu je i vysvětleno, že viz může být i zkratka (i když v jiném významu).
I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.
18:34
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
to nebylo myšleno přímo jen na tebe, ale i na Bondasku (doufám že nekomolím). "Viz." samozřejmě může být zkratka, jako úplně cokoli. Ohledně "viď" viz příspěvky trošku víc dole.
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
21:35
Bondaska: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Bondaska
Nekomolíš, jiná přezdívka mne v ten moment nenapadla, všechny rozumnější byly již zabrané. Co se týče srovnávací metody, nemíchal bych to s angličtinou germánským jazykem a češtinou slovanským jazykem. (Doufám, že je to tak :D) protože mají jiná pravidla. Že viz je rozkazovací způsob od vidět je nicméně velmi zajímavé. A diskuze pod tímto příspěvkem mne jazykově velmi obohatila. Děkuji Vám!
21:55
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
Nechtěl jsem to srovnávat gramaticky, ale významově; oba jazyky používají obdobný výraz, o to mi šlo.
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
21:56
Bondaska: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Bondaska
Chápu.
13:23
klaaarka: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
klaaarka
http://www.ujc.cas.cz/poradna/ -> slovesa -> viz
I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.
13:31
akbelx: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
akbelx
reaguj na příspěvek a ne na podpis
21:36
Bondaska: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Bondaska
Nereaguj na mne, ale na příspěvek
14:00
wraX:
wraX
Vidět -> viz, stejně jako vědět -> věz. (Tam už by tě snad nenapadlo cpát "věď", ne :)?)
"Mažeme pouze hlášky a diskuzní příspěvky, které porušují pravidla (...)"
16:20
Liger: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Liger
viď se říká pouze nespisovně (viď?), správně je samozřejmě viz. A nebýt příspěvku od akbelxe, tak vůbec nevím, na co reaguješ...
Liger := Lama + Tiger; Informace pro alergiky: Příspěvek může obsahovat stopy ironie, sarkasmu a jiných forem humoru.
17:40
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
Není pravda, slovo viď (viďte) je normální citoslovce, žádný nespisovný výraz.
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
17:42
Liger: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Liger
tak jako citoslovce možná...ty jsou vůbec takový pofidérní, tam se těžko rozhoduje, co je spisovné a co ne, když si každý může vymyslet co chce. Třeba "Žbřluchx" - je to taky spisovně? ;-)
Liger := Lama + Tiger; Informace pro alergiky: Příspěvek může obsahovat stopy ironie, sarkasmu a jiných forem humoru.
18:06
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
Citoslovce přece nejsou o tom, že si každý může vymyslet co chce, ale že něco vyjadřují (pocit, zvuk...). A logicky by měla být významově srozumitelná pro ostatní. Citoslovce se obecně považují za spisovná, ale nejsem si jist, jestli by zrovna tohle někdo v rámci spisovného jazyka vůbec použil. (A dokonce bych řekl, že v rámci spisovné češtiny se citoslovce používají velmi zřídka.)
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
17:50
klaaarka: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
klaaarka
Citoslovce mají jednotné a množné číslo? Jednomu člověku řekneš viď a dvěma lidem viďte.
I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.
18:00
Liger: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Liger
Asi jako Haf a Hafte :)
Liger := Lama + Tiger; Informace pro alergiky: Příspěvek může obsahovat stopy ironie, sarkasmu a jiných forem humoru.
18:30
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
Některá vybízecí nebo zvolací citoslovce mívají některé vlastnosti sloves, např. tvoří plurál (viďte, hleďte, hečte, nate). U haf by se to nepoužilo, protože je to zvukomalebné citoslovce, ze kterého se udělá sloveso hafnout a z něj pak hafněte.
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
18:57
Liger: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Liger
Hotového odborníka tady máme, to se vždycky hodí. Nicméně co se týče původního dotazu od Bondasky, tam se určitě shodneme, že pravdu nemá, a co se týče toho podpisu...jo to byl tvůj podpis - tak to se asi shodneme, že pravdu má. ;)
Liger := Lama + Tiger; Informace pro alergiky: Příspěvek může obsahovat stopy ironie, sarkasmu a jiných forem humoru.
18:59
klaaarka: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
klaaarka
Tak hledět je přece sloveso! Hleďte je normální rozkazovací způsob od hledět, nebo ne? Ale jinak klobouk dolů. Holt musím složit hold tvým jazykozpytným schopnostem :-)
I'll be more enthusiastic about encouraging thinking outside the box when there's evidence of any thinking going on inside it.
22:04
donny: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
donny
Hledět (nebo hledět si něčeho) ano, to je sloveso. Ale citoslovce hleď (hleďte, heleď, heleďte, helejte) má původ ve starém "hle", tedy je to výraz, který tak říkajíc slouží k upoutání pozornosti.
Viz není zkratka, je to rozkazovací způsob slovesa vidět. Holt = inu, hold = poklona.
21:40
Bondaska: Re: rozkazovací způsob slovesa v...
Bondaska
Respekt, lingvistik.

Kategorie


Přihlášení


Uživatelé online


Nejnovější hlášky

smudlmachka
před 1254 dny

Hláška #73967

<a> Ach ta práce na call centru

Quaderr
před 1559 dny

Hláška #73963

<Zákazník> Dobrý den, potřeboval

thegoodhen
před 1910 dny

Hláška #73947

<a> Čau, nalila jsem si do kláve

Gomi
před 2115 dny

Hláška #73931

<a> Nevíte někdo, jak dostat dat

sistence
před 2330 dny

Hláška #73914

<a> Dobrý den, zaujala mne vaše


Nejnovější příspěvky

nakopnuta_sova
před 43 dny

K hlášce #32681

Re: Pořád je to jak můj bejvalej

Zelvi
před 73 dny

K hlášce #32681

Pořád je to jak můj bejvalej

nakopnuta_sova
před 85 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

Zelvi
před 94 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova

nakopnuta_sova
před 103 dny

K hlášce #37648

Re: Mám přesně takovýho retarova


TOP 10 Space Invaders

8810

naparcipiskapa

7680

Edu

7360

Finer5950

7330

RIPPERSVK

6100

mati

5970

Lemra

5630

Markuus

5080

Marthy

4800

joocker

4460

urbancikpetr

Copyright © 2004 - 2024 lamer.cz | Design by Michal Ševčík
Nápověda | Pravidla | Kontakt
Mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.