Detail hlášky #22297
<a> cau, dnes jsem se pohadal s nasim novym ucitelem na Automatizaci
<b> cus. no povidej
<a> na zacatku hodiny rekl ze nam vysvetli princip dnesnich PC. zacal u 8086, pokracoval pres 286, 386, 486 a u kazdyho nam rikal kolik CPU podporovalo instrukci a tak. pak pokracoval s Pentiem a u toho zustal.
<a> tak jsem se zeptal jestli bude pokracovat pres upraveny pentium v podobe P2 atd. a jestli skonci ctyrjadrovejch intelu Core2Quad.
<a> on na to ze na vysvetleni mu staci pentium
<a> na co jsem mu odpovedel ze Pentium je uz stejne davno mrtvy a v tu ranu se strhla hlasita debata. ja mu vypravel o tom jak Intel vylepsoval a vylepsoval to jeho slavny Pentium, ze kdyz dosel s architektorou Net Burst k Pentium4 tak to byl obrovskej pruser, ze to topilo a zralo a melo to malej vykon. nacez Intel pokracoval s architekturou jader dnesnich Core atd. a kdyz udelal 2 jadrovy CPU tak vzal 2 dvoujadrovy CPU, upravil vykres a jebnul je na jeden kus kremiku a voala je z toho 4 jadro. dalsich 10 minut jsem mu zhruba vysvetloval jak asi vypada 4 jadrovy CPU, dokonce jsem mu na tabuli nakreslil jednoduchy schema 4 jader s L2 a spolecnou L3 cache a pametovej radic.
<a> po pul hodine vysvetlovani konecne lapil dech a zeptal se mne: Takze 4 jadrovy CPU jsou vlastne 4 Pentia na jednom kremiku?
<a> nacez jsem se nezmohl na odpoved :D
Komentář: kdyz zak vi vic nez ucitel
Informace o hlášce
Diskuze
Driv bych se zasmal a rekl, ze je to skoro typicka situace. Jenze uz mam za sebou takovejto predmet, pricemz jsem se taky dobre orientoval v modernich CPU (tedy myslel jsem si to) a prednasejici vse vysvetloval na prastarem Pentiu. Jenze prave absolvovani predmetu mne dovedlo k tomu, ze pochopit detailne fungovani registru, jednotek a assembleru je mozne tam maximalne u toho Pentia.
Ony ty "odborne znalosti <a>" (ktere jsem mel i ja - nakresleni diagramu 2 samostatnych bloku C2D propojenych FSB ke sdilene L3 cache je opravdu trivialni) jsou naprosto nic, proti zakladnim principum, ktere funguji v tom P1. Zakladnim myslim to, na cem to opravdu stoji, tedy fundamentalni veci, ne neco na tak vysoke urovni, jako je ta L3 cache.
A odpoved profesora mi prijde jako domyslena, nedovedu si predstavit nekoho v IT tak zamrznutyho v historii, ze by neznal, co ma dnes v notebooku...