Detail hlášky #13982
<a> Dnešní matika si myslí, že nulou dělit nelze, a že se nechová jako normální číslo. ALE!
0*1=0; 0/1=0, tudíž z toho nutně vyplývá, že 0/0=1! Je to logický, představ si nic. Vezmi to nic, a zjisti kolikrát se do toho ničeho vejde druhý nic. Jednou. Nabízí se možnost popření otázkou: 0 banánů děleno 0 hrušek se rovná co? Ale za předpokladu že se 0 chová jako normální číslo, je to jiný případ, a to:
<a> 0*neco / 0*jiný něco. Když si nahradís nulu jakýmkoli jiným číslem, tak je to samozřejmě nemožné. Nahradit to lze, protože 0 je normální číslo.
<b> Já jdu vrátit vysvědčení.
Komentář: Pokec s dědou na MSN
Informace o hlášce
Diskuze
stejne tak jako jeden matematik chtel umoznit deleni nulou a "vymyslel" jakysi symbol ktery pojmenoval nejak "NULLID" nebo tak neco.
viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Division_by_zero
je jasný, žekdyž y=0, můžmem x-0 opakovat nekonečně-krát...
když teda x=0, tak postup x-y můžem opakovat tak dlouho, dokud nebude 0<0 a pokud mě moje znalosti neklamou, to v naší číselný soustavě nenastane, takže bych spíš zastával názor, že to je nekonečno...
kladné znamená větší než nula, záporné menší než nula, nula je nula - ani tak, ani tak...
nezáporná čísla jsou ta, která nejsou záporná - tedy kladná a nula...
ale pokud tě baví mít na matematiku vlastní názor, tak směle do toho .) (hlavně je třeba umět to dokázat)
Citace EL: chtěl si říct horní, nebo dolní že? ale jak může z dvou nezáporných čísel vzniknout záporné nekonečno? ;) to nejde
Prostě stejně, jako může vzniknout ze dvou nekladných čísel kladné nekonečno. Nula prostě není + ani -, je to nula, takže když už vznikne nekonečno, tak +-nekonečno.
Stejný systém jako třeba průměrná mzda v ČR - když se obvykle jedním dechem dodává, že dvě třetiny lidí tu "průměrnou mzdu" ani nemají. Průměr jak z nosu.
Ale matematické dělení jak je dětem vysvětlováno na prvním stupni - mám deset jablíček a pět dětí, kolik jablíček dostane každé dítě? - to už není.
V podniku je ředitel a devět zaměstnanců. Ředitel má 110 000 měsíčně, zaměstnanci deset tisíc. Zaměstnanci si do médií stěžují, že mají málo. Ředitel v odpovědi médiím řekne, že jaké málo, vždyť průměrná mzda v podniku je pěkných dvacet tisíc. Ale slíbí, že s tím něco udělá.
Co udělá?
Přidá si dvě stě tisíc a když si zaměstnanci stále stěžují a dokonce začnou podívat výpovědi, smutně do novin řekne cosi o nevděčných fluktuantech, průměrná mzda v podniku se zdvojnásobila a ono se jim to furt nelíbí...
Jasně, ale brečet do novin nemá takovej efekt, ty slzy musí být vidět real-time jinak to s nikým nepohne :-)
Jistě, můžeš se přestěhovat tam, kde si vybírat můžeš, ale občas to není tak jednoduché, kor s rodinou, děti aby měnily školu, přišly o kamarády a tak, pokud člověk není povahou takovej ten "doma jsem tam, kde si můžu pověsit kabát".
Já sám chci mít DOMOV, já bych nemohl být takový ten Američan, co je schopný bydlet v karavanu a když se mu zrovna zachce, přejet celé Státy a místo parkoviště v Buffalu se usadit na parkovišti v Tampě ;-)
Stěhovat se k vůli práci by se mi taky nechtělo, ale jelikož celej můj obor sídlí v Praze, nejspíš ani nebudu muset. A...manželku? Zešílels? :-))
Jsem sice ochoten přiznat, že manželé se spíš "dohodnou" a nerozejdou se než jen partneři, protože rozvod... stojí to prachy, je s tím vopruz, co se tak radši zkusit dohodnout, že tak a tak, oba o kousek ustoupíme a ono to snad pude...
Ale i tak - když už to prostě nefunguje, papír to nezachrání, jen je s tím pruda. Takže to už by muselo být, aby se sova nechala okroužkovat... jediné kroužkování, které dovoluje, je kroužkování rtěnkou a i tam si vybírá ;-)
Jo a wiki píše, že Koller byl v Lucii do 2005, Lucie že měla "plánovanou tvůrčí pauzu" 2004-2012, v "současných členech" je stále, takže jestli se dali znova dohromady, aby se v tom ošípané vyznalo.
https://www.youtube.com/watch?v=NkUTUlKXa4o
https://www.youtube.com/watch?v=a0VpEygfGW4
https://www.youtube.com/watch?v=bAPX501ocMg
Příjemný poslech ;-)
A dík za nakopnutí k nostalgii, právě jsem si pustil https://www.youtube.com/watch?v=44ph6Q8fDxE a že bych si pak pustil gramodesku s tím nejlepším od nich? A písničky na této jsou koukám i starší než já, na to asi se svým "o drobet starším discem" nemáš ;-)
Jo a kdesi jsem slyšel, že prý moc nescházelo a PJ by to, o čem zpívá, zažil z vlastní zkušenosti... kdoví.
Ale teď mě pohltilo youtube a "doporučená videa" nebo co je to to napravo ... https://www.youtube.com/watch?v=AQGDtTWWHxg a pak hádejte - samozřejmě že https://www.youtube.com/watch?v=hHDZ5rYiMz0 a potom mám chuť na (ne, systém v tom nemám, co mě napadlo, to si pustím) https://www.youtube.com/watch?v=M1Ufc2hI4FM ... a co dál, to se uvidí :-)
A vůbec, to máš za ty lunetiky https://www.youtube.com/watch?v=vs1CA5hFdd4
https://www.youtube.com/watch?v=X5VwFLATZpQ
https://www.youtube.com/watch?v=FNomOwWeWHc
https://www.youtube.com/watch?v=HJlY2HXp8qM
Ty vole, já ráno vstávám a ty mi nasadíš do hlavy tohle... zabít, poskákat, nachcat na hrob, žádný kytky!!! ;-)
Já to beru podle logiky "milion je milion, milion dolarů není totéž jako milion zimbabwských dolarů, ale furt je to milion, furt je to 1 000 000 a furt to znamená stejný počet mincí/bankovek s hodnotou "jedna", tedy milion je pořád milion a "nijak" je pořád "nijak".
Inu, zřejmě v matice dospěli jinam než my, taky pamatuju, že na prvním stupni nám tvrdili, že "nulou dělit nelze", přičemž teď nevím, zda už na druhém či až na střední mi bylo sděleno, že to tak není, že nám (tenkrát) souška učitelka měla říct, že "nulou dělit ještě neumíme", to že by pravda byla.
Úplná pravda by byla, pokud se nemýlím "v oboru reálných čísel není dělení nulou definováno", ale tímhle bych na prvním stupni dětem hlavu fakt nepletl :-)
Zavřou do tří paralelních hladomoren inženýra, fyzika a matematika. Každému dají jednu libovolně velkou, leč pevnou konzervu a nechají je vegetovat. Pak přijde amnestie.
V první hladomorně je živý inženýr, ostře nabroušený kámen a otevřená konzerva.
Ve druhé hladomorně je živý fyzik, stoh popsaných papírů, otevřená konzerva a geniální zařízení na otvírání konzerv zkonstruované ze skřipce a španělské boty.
Ve třetí hladomorně je mrtvý matematik, zavřená konzerva, stoh popsaných papírů, z nichž každý začíná: "Nechť je konzerva otevřena."
Zavolal si na pomoc inženýra, fyzika a matematika.
Inženýr postavil kruhovou ohradu a prohlásil, že to je nejúspornější způsob.
Fyzik postavil dlouhou přímou zeď a prohlásil, že můžeme předpokládat, že je nekonečně dlouhá.
Matematik postavil malinkou ohrádku kolem sebe se slovy: "Já jsem venku a co je za plotem, je uvnitř ohrady."
A to by pro dnešek stačilo :-)
Insaina mluví logicky.
Nevíme, kde končí číselná řada a ani to vědět nemůžeme, protože (dle mého skromného názoru) nikde nekončí.
Stanovíme libovolně vysoké číslo jako konec číselné řady a vzápětí se někdo zeptá "a co když k tomu číslu přičtu jedna?" a jsme kde? Ano, tam, na čem zrovna (ve většině případů, pomíjím datlíky píšící za chůze na tabletu či mobilu) sedíme, i s celým koncem čiselné řady.
Ale já to zase zdůvodním svou matematikou, která skončila na střední škole - kurňa tak "nekonečno" nikde nekončí, od toho nekonečno, tak jak můžeme vědět, jestli tohle nekonečno je větší nebo menší než tamto nekonečno?
Ovšem to je asi tím, že jsem ovlivněn "rovnoběžky se nikde neprotnou, jinak to už nejsou rovnoběžky..." a googlením a jiným vyhledáváním jsem dospěl k tomu, že uvažuju v rámci euklidovské geometrie, protože tam jsem se svým vzděláním skončil, "vyšší" věci se vyučují zřejmě až na vysoké nebo MOŽNÁ (nemám zkušenost) na gymplu, pač gympl je víceméně příprava na vysokou, pokud se nepletu.
Takže asi tady jsou nesrovnalosti... neučil jsem se to a nikdy jsem to nepotřeboval, takže jsem se s tím holt nesetkal a nevím, jak to je.
Ukončím to dalším matematickým vtípkem:
Zlaté pravidlo učitele matematiky: "Budu mluvit pravdu, nic než pravdu, ale ne celou pravdu."
Což je tedy, zdá se, přesné. Proč žákům či studentům plést hlavu tím, co momentálně nepotřebují vědět. Dozvědí se to časem, pokud to budou potřebovat.
I ve speciálním případě se někdy definuje
0^0 = 1, ve vyšší matematice však tento výraz není definován.
No tak jestli ve vyšší matematice není definována nula na nultou, tak to je krásný důkaz, že jsem skončil v matematice středoškolské - pro nás ještě nula na nultou byla jedna... proč? No prostě to tak je, vysvětlit vám to bohužel nemůžu.
jednu z nich sem snad, těm chápavějším vysvětlil, tuším že je to takzvaná měkká nula :D (při dělení měkkou nulou dostaneme vždy nekonečno) a při dělení tvrdou nulou nejspíš 0, ale nad tím sem nepřemýšlel a neumim si to zatím vysvětlit na nějaké fci, či logické a přitom reálné věci ;)
Dělení nulou...trvám na tom, že nulou dělit lze. Jenom zatím neznáme výsledek, ale to je jenom otázka času, kdy to někdo vykoumá, jak to přesně je. Každopádně to asi nebude ekvivalentní úprava v rovnici (dokud budeme počítat, že x/0 = x nebo 0 nebo nekonečno - ani jeden výsledek neni zcela přesnej, ale možná jejich kombinací k tomu něják dospějeme).
Pochopitelně chci ukázat nejen na mé bezbřehé znalosti matematiky (ne, nejsem z matfyzu ;) ) ale zejména na neplodnost vaší diskuze, když je problém, který řešíte, naprosto neuchopitelný v rámci pár řádků a nelze triviálně vyřešit lusknutím prstu ;)
TRWTF je následná diskuze a nic jiného :) :)
samozrejme ze v pripade existence takoveho cisla nemuze existovat ciselna osa jako primka, ale jako kruznice, kdy to nase "cislo" bude presne naproti nule :)
(ps: nazor prvaka na gymlu takze to muze bejt totalni blbost :P )
1:1000^-1=1000
1:nekonecno^-1(nekonecne maly bod, o jeden bod větší než nula)=nekonecno
takže když ubereme jeste jeden bod tak mame nulu, takže na druhé straně rovnice vyjde číslo o jeden bod větší:
1:0=nekonečno^-1+nekonečno