Detail hlášky #72838
<a> Při počítání průměru z Ma mi vyšlo 6,07...
Komentář: jo, to odpovídá...
Informace o hlášce
Diskuze
Chytíš dvě tři sedmičky a máš sakra co dělat vytáhnout to na čtyři a něco, abys nepropadl.
A nehnul se soudružkou (tenkrát) učitelkou nikdo, ani děda relativně důležitý místní komouš. Pak taky příišel z rodičáku a povídá prý: "Jitko, chci se ti omluvit. Fakt je ta vaše ruštinářka tak blbá, jak říkáš. Chci po tobě už jen jediné - nepropadni."
A nevěřím, že podobný učitel s vlastní klasifikací se dneska nenajde.
Zatímco na střední měly předměty vždy písmena tři - MAT, CJL, VYT, ANJ, NEJ, TEV... tak asi ryjou proto.
Ale představme si Ma jako matematiku a pomiňme krávy učitelky mnou výše zmíněné a průměr šest může klidně vyjít. Proto plus.
Dnes kdybych chtěl den sváteční světiti, příliš dlouho v zaměstnání nevydržím. Mám totiž zaměstnání, kde i v neděli - NE-DĚLE se v jazyce českém zve tento den, od slova NEDĚLATI- pracovati musím, zaměstnavatel si to přeje.
Mám odmítnouti a o zaměstnání přijíti? A kdo mne živiti bude?
Snad ten Pán, který říká "Pomni, abys den sváteční světil"?
A jak to poznám, kdy se mi jídlo na stole objeví jako odměna od Pána za to, že den sváteční světím a abych jej světiti mohl, od firmy tento den nesvětící odešel jsem a momentálně nepracuji?
Nejlepší je stejně odpočívat oba dny, si pak člověk nemusí vybírat, jestli to bude po česku, nebo po biblicku. ;)
Tím chci říct, že ono to možná bude hodně rozdílné podle škol a dost možná i podle učitelek..
Ale spíše než že by se jednalo o oficiální zkratku, jedná se podle mě o zjednodušenou zkratu pro konverzaci, kterou jsem popravdě řečeno také občas použil.. :)
Tam nám totiž vyvěsili rozvrh pro celou školu - všechny třídy - na nástěnku na chodbu a veškeré změny (to, co na ZŠ byl "supl", tedy že přišla jiná učitelka než očekáváno, obvykle řekla "dělejte si, co chcete, když bude klid") a začala opravovat písemky) už nebylo.
Tyto změny byly minimálně den předem hlášeny tak, že místo matiky bylo v části rozvrhu vyhrazené pro "změny" napsáno to, že 4.A má ve čtvrtek pátou hodinu místo NEJ ANJ a angličtinářka si s námi jela po svém stejně jako kdyby to byla angličtina plánovaná..
Ale několikrát se stalo, že to bylo nečekaný (čekáme ráno na učitelku a dozvíme se, že onemocněla) - v tom případě přišel supl, pokud možno odbornej toho předmětu, aby nám nebylo líto že sme vstávali.
Dnes je to prý tak, že hodina odpadnout "nesmí", protože rozvrh je do půl třetí a škola nemůže studenty jen tak pustit o hodinu dřív, protože kdyby se studentovi v té době něco stalo, škola má průser, pač má za studenta do půl třetí zodpovědnost.
Takže se buď dělají suply za každou cenu, ač jsou nasraní žáci i učitel/ka, že tam musej tvrdnout, ale předpis je předpis, v lepším případě, když je odpadnutí jasné den předem, se to ohlásí a rodič musí PODEPSAT, že o tom ví a souhlasí, aby byl potomek puštěn ze školy dřív - neodsouhlasí podpisem - potomka dřív pustit nelze...
Ani bych se nedivil, kdyby se o tolik seknul i v případě, že se jedná o známky z matiky, jen na druhou stranu.
Naše fyzikářka nám dávala známky s různou váhou, za malé písmeky, zkoušení a čtvrtletní písemky, ta pak šla striktně podle průměru. V chemii byly na druhou stranu známky úplně irelevantní, celý rok se sbírali body (z písemek, zkoušení a výjimečně i za aktivitu) a na konci roku byla zveřejněna tabulka - např. 90-100 bodů dostane na vysvědčení 1, 80-90 za 2 atd.
cize napr clovek mal 1,3,4,5 - z 1 a 3 mame 2, z 2 a 4 mame 3, z 3 a 5 mame 4 (z priemeru 3.25 ti vyjde na konci 4)
ale moze stat aj 1 a 5 nam da 3, z 3 a 4 mame medzi, no je tam dalsia 3, tak sa priklonim ku 3 (a z rovnakych znamok mas 3)
možná by pomohlo pojmenovat aktéra <spolužák> nebo tak něco, ale pozdě bycha honiti abych tak řekla .)